Hjälp » Nexa Bridge » Vanliga frågor och problem

Jag kommer inte åt min Nexa Bridge utanför mitt WiFi-nätverk (lokala nätverk)

För att komma åt din Nexa Bridge utanför ditt nätverk måste den vara kopplad till ditt konto. Om du har iOS har du troligtvis gjort detta redan då det är ett krav när man laddar ner appen. Om du har Android så är det inget krav och då kan du behöva göra det manuellt.

Generellt

  • Det allra viktigaste. Har din Nexa Bridge en aktiv internetanslutning? Utan detta kommer du inte att komma åt den utanför ditt nätverk.
  • Det kan vara så att din Nexa Bridge faktiskt inte är ansluten till molnet av någon anledning, det första du bör göra är att starta om den, vänta 5 minuter och testa sedan igen. Fungerar inte detta kan du följa de övriga stegen här nedan alternativt kontakta oss.

Android

  1. Öppna appen och tryck på de tre prickarna i högra hörnet
  2. Tryck på Inställningar och sedan Nuvarande Bridge
  3. Tryck på Bridgen du ser under Ansluten till
  4. Som sista steg trycker du på Anslut till ditt konto längst ned.

Om du får ett felmeddelande när du gör ovanstående kan du behöva starta om din Nexa Bridge då detta endast går att göra inom en spann av 10 minuter från det att du har startat din Bridge.

Senaste visade artiklar

Vad gör den lilla knappen på NBA-001?
Var hittar jag manual till...
AD-146 hoppar tillbaka till föregående dimmervärde
Kompatibla Z-Wave enheter
Vilken dimmer ska jag använda?

Relaterade artiklar

Manual till Nexa Bridge
Jag har köpt en ny Nexa Bridge, hur gör jag?
Behöver Nexa Bridge en aktiv internetanslutning?
Bridgen missar att tända/släcka vissa enheter
Webbgränssnitt till Nexa Bridge
Var denna artikeln hjälpfull?
Om detta ändå inte hjälpte dig kan du kontakta oss.